Nissanilta retkeilyautoja

Nissanin NV200-, NV300- ja e-NV200-pakettiautoista on nyt tarjolla retkeilyautoiksi rakennetut versiot. Nissan on kehittänyt mallit yhteistyössä BRAM Technologies -päällirakentajan kanssa.

Nissanin kevyiden hyötyajoneuvojen valikoimaan kuuluvat NV200-, e-NV200- ja NV300-pakettiautot saa nyt myös matkailuajoneuvokäyttöön rakennettuina malleina.

200-malleissa on kaksi vuodepaikkaan, mutta kolmikon tilavimpaan eli NV300:een mahtuu korotetun katon ansiosta myös toinen parivuode.

Asiakkaat voivat konfiguroida Nissan-matkailuautonsa omien tarpeidensa mukaisesti. Saatavilla on muun muassa aurinkopaneeleita sähkölaitteiden lataamiseen tai markiisi lisävarjon saamiseksi.

NV300:n on pituusvaihtoehdot ovat 4,4 ja 5,4 metriä, kun taas NV200 ja e-NV200 on aina 4,4-metrinen. Kustakin mallista on valittavissa kaksi toisistaan eroavaa varustetasoa, Pacific ja Weekender.

Täyssähköinen vaihtoehto

NV200- ja NV300-autojen voimalinjat perustuvat Nissanin luotettavaan dieselmoottoriin joko 1,5-litraisena (NV200) tai 1,6-litraisena (NV300). Ympäristön kanssa sopusointua hakevat matkailijat voivat valita matkakumppanikseen täyssähköisen e-NV200-matkailuauton. Edistyksellisestä 40 kWh:n akusta virtalähteensä saavan e-NV200:n toimintamatka on yhdellä latauksella 280/200 km (NEDC/WLTP).

Nissan esitteli matkailuautokorimuunnokset ensimmäistä kertaa Madridin autonäyttelyssä toukokuussa 2018. Nissanin päällirakentajakumppanina toimi espanjalainen matkailuautojen korimuunnoksiin erikoistunut yritys BRAM Technologies. Vastaavanlaisia korimuunnoksia saa muiltakin valmistajilta muualla Euroopassa.

Nissan takaa kevyiden hyötyajoneuvojensa laadun ja tarjoaa niihin viiden vuoden tai 160 000 km:n ajan voimassa olevan valmistajan takuun Euroopassa. BRAM Technologies tarjoaa kahden vuoden takuun kaikille korimuunnoksissa käytetyille elementeille.

Tiedossa ei ole, A) täyttääkö joku Nissanin retkeilyauto Suomen määräykset (kuvan nostokattoinen ei ainakaan täytä), ja B) onko Suomen Nissan-maahantuojalla ajatuksia retkeilyautojen tuonnin aloittamisesta. Toki suomalaiset korirakentajat voivat hyödyntää Nissanin tekemää päänavausta omissa projekteissaan.