Caravan-lehti somessa

Uusi Auto 2016 oli onnistunut tapahtuma

Auto 2016:n monipuoliseen antiin tutustui kolmen päivän aikana noin 30 000 kävijää.

Tapahtumat

Uusi Auto 2016 oli onnistunut tapahtuma

Helsingin Messukeskuksessa järjestettyyn uudenlaiseen autoilutapahtumaan Auto 2016:een tultiin tutustumaan uusiin henkilöautoihin ja koeajamaan niitä. Autot kiinnostivat ja koeajot sujuivat erittäin hyvin.

Ensimmäistä kertaa järjestetyssä uudenlaisessa autoilutapahtumassa vieraili yli 27 000 autoilusta kiinnostunutta messuvierasta. Lisäksi uusiin autoihin pääsi tutustumaan samanaikaisten tapahtumien, Farmasian Päivien ja Operatiivisten päivien kävijät, joita oli autotapahtuman aikana noin 4 000.

Messukeskuksen Auto 2016 -tapahtumassa vieraili siis viikonlopun aikana yhteensä noin 31 000 kävijää. Tapahtumaan osallistui 80 näytteilleasettajaa, autoja oli osastoilla lähes 300 ja koeajossa lähes 200.

Yli 2 500 koeajoa

– Tapahtuma oli erittäin onnistunut autokaupan kannalta. Kävijäprofiili oli kohdillaan, sillä tapahtumassa kävi paljon henkilöitä, jotka ovat aikeissa ostaa uuden auton. Autokauppa kävi hyvin osastoilla. Uutuudet todellakin kiinnostivat kävijöitä, ja tällainen uusi konsepti toimi hyvin. Pääosassa olivat uudet autot, ja niiden vertailu oli täällä erityisen helppoa. Koeajot olivat tärkeä osa tapahtumaa. Auto-tapahtumalle on kyllä selkeä tilaus Suomessa”, totesi Autotuojien toimitusjohtaja Tero Kallio.

– Kolmen päivän aikana ajettiin 2 521 koeajoa, jotka suuntasivat Messukeskuksesta liikenteeseen. Mukana koeajolla oli aina auton edustaja, joten koeajaja sai samalla tietoa auton ominaisuuksista. Koeajot sujuivat suunnitelmien mukaan ja aikataulussa pysyttiin hyvin. Koeajajilta tuli paljon hyvää palautetta. Suosituimpia automerkkejä ajettiin jopa yli 90 kertaa päivän aikana, joten tämä oli aika erikoinen viikonvaihde myös autonmyyjille”, kertoi tapahtumasta vastaava Jori Vainio Messukeskuksesta.

Tosiostajat liikenteessä

Kävijätutkimuksen mukaan 88 prosenttia kävijöistä oli tyytyväisiä tapahtumaan. Vastanneista 83 prosenttia kertoi vierailun vaikuttavan seuraavan automerkin ja -mallin valintaan. Uuden auton aikoo hankkia seuraavan kolmen vuoden aikana varmasti tai mahdollisesti 88 prosenttia kävijöistä.

Kantar TNS teki kävijätutkimuksen tapahtuman aikana ja haastatteli siihen 300 kävijää. Kävijöistä 57 prosenttia tuli pääkaupunkiseudulta. Kävijöiden keski-ikä oli 39 vuotta, ja 76 prosenttia kävijöistä oli miehiä.

Messukeskus järjesti Auto 2016 -tapahtuman yhdessä Autotuojat ry:n kanssa. Tapahtuma järjestettiin nyt ensimmäistä kertaa. Seuraavan tapahtuman ajankohta päätetään myöhemmin.

Auto 2016 -tapahtuman yhteydessä Autoalan Keskusliitto järjesti vaikuttajatapahtuma AKL Summit & Expon torstaina 17.11. Korjaamoalan ammattilaisten Autokorjaamo 2016 -messut järjestettiin perjantaista lauantaihin 18.–19.11., ja siellä vieraili 5 300 korjaamoalan ammattilaista.

Kuvat: Heidi Koivunen/Messukeskus
Lähdemateriaali: Messukeskus

Klikkaa kommentoidaksesi

Jätä kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lisää kategoriassa Tapahtumat

Y l ö s