Best-Carava Oy:n ja mainostoimisto Ellun Kanat Oy voittivat sarjassa Best-Caravanin brändiuudistuksella kultaa Euroopan laajuisen Transform Awards -kilpailun ”Best visual identity from the transport and logistics sector” -sarjassa.
Best-Caravan ja Ellun Kanat tekivät yhdessä Best-Caravanille laajan brändiuudistuksen, jossa päivitettiin kaikki brändistrategiasta visuaaliseen identiteettiin. Visuaalinen identiteetti muotoiltiin moderniksi ja laajempaa kohderyhmää puhuttelevaksi kokonaisuudeksi, jonka keskiössä on ajatus siitä, että Best-Caravan mahdollistaa kokemuksia ja elämyksiä sekä kokeneille karavaanareille että myös uuden sukupolven matkaajille.
”Best-Caravan on mielletty vahvasti matkailuajoneuvomyyjäksi. Vaikka myymme myös ajoneuvoja, niin meillä ”Bestillä” on aina oltu innovatiivisia, ja meillä on ollut halu kulkea asiakkaan kanssa yhtä matkaa myös ajoneuvon hankinnan jälkeen. Ajoneuvot ovat enemmänkin asiakkaidemme haaveiden ja unelmien mahdollistajia, ja halusimme tuoda tämän myös näkyväksi Best-Caravanin brändissä”, kertoo Best-Caravanin tiedotteessa yrityksen markkinointijohtaja Tuomas Salminen.
”Yritysten odotetaan ratkaisevan isoja yhteiskunnallisia ongelmia, ja brändi, joka on rakennettu avoimella vuoropuhelulla sidosryhmien kanssa, on avain menestykseen. Matkailuajoneuvojen markkinajohtaja Best-Caravan oli perinteinen ja nostalginen brändi. Nostan hattua heille, sillä muutos on vaatinut rohkeutta uudistua ja muuttua. Se kannatti”, iloitsee Ellun Kanojen Head of Design Sasu Haanpää.
Transform Awards Europe 2022 on kansainvälisen tason kilpailu, jossa palkitaan tekijöitä brändien kehittämisestä ja muutoksesta. Kilpailuun osallistuu sekä suuria globaaleja toimijoita että pienempiä paikallisia toimistoja. Euroopan kilpailun tuomaristossa istui arvioijia muun muassa Pepsiltä, Legolta, Twitteristä, Tiktokista ja Adidakselta. Tänä vuonna muita voittajia olivat esimerkiksi UEFA, Kitkat ja Timberland.
Lähde: Best-Caravan Oy:n tiedote