Erwin Hymer -konsernin matkailuvaunut ovat palanneet Suomeen monen vuoden tauon jälkeen. Tarjolla on kymmenen Eriba Nova SL -mallia.
Antti Kekäläisen Touring Camp Oy eli tutummin Hymer Center teki syyskuussa järjestettyjen Lahden Caravan-messujen jälkeen Eriba-vaunujen maahantuonnin aloittamisesta. Suomessa Eriba-vaunujen nimeen liitetään usein tietynlaisena tunnettuustekijänä sana Hymer, vaikka Hymerin vaunut ovat aina olleet virallisesti Eriboja, eivät Eriba Hymereitä.
– Olemme tuoneet asiakastilausten perusteella vuosittain yksittäisiä Eriba-vaunuja, esimerkiksi Touring-retrovaunuja ja Exciting-lapsiperhevaunuja. Kysyntään on vastattu toimitusmyyntinä, mutta edellinen hinnasto on mallivuodelta 2010.
Eriba-vaunuja tuotiin Suomeen 1988–94 ja 2005–10. Soliferin ja Cabbyn poistuminen on jättänyt vaunumarkkinoille aukon, jota täyttämään Eriba nyt tulee. Eriba tekee premium-vaunuja, joissa on samanlainen korirakenne kuin Hymerin matkailuautoissa. Kaikissa Suomeen tuotavissa vaunuissa on Alden nestekeskuslämmitys ja nestekiertoinen lattialämmitys.
Sileäpeltinen Nova SL on ympärivuotiseen matkailuun sopiva vaunu, joka sopii maahantuojan mukaan hyvin suomalaisten tarpeisiin. Kymmenen pohjaratkaisua kattaa kokonaispituusskaalan 7,2–8,3 metriä – pisimmässä 620-mallissa on teliakselisto. Vuodepaikkoja on yleensä neljä, mutta 560-malliin saa jopa seitsemän vuodetta.
Nova SL on Eriban toiseksi korkein mallisarja. Antti Kekäläisen mukaan Nova SL muodostaa oman hintakategorian, joka tarkoittaa alle 50 000 euron hintaisia premium-vaunuja. Nova SL:n perushinnat alkavat 31 400 eurosta ja ulottuvat 40 350 euroon.