Retkeilyautoja valmistava ranskalainen Dreamer on perustanut City by Dreamer -alabrändin, jonka tavoite käy hyvin ilmi sen ensimmäisestä ja toistaiseksi ainoasta mallista. Nyt tähdätään autojen päivittäiseen käyttöön, ehkä perheen ainoaksi autoksi.
Ensimmäinen malli on nimeltään City Camp. Sillä pitäisi hoitua riittävän näppärästi perheen arkiset henkilöiden ja tavaroiden kuljetustarpeet, mutta lisäksi auton on tarkoitus taipua vähintäänkin kohtalaisesti lyhyemmille vapaa-ajan matkoille.
City Campia on ollut Dreamerin mukana kehittämässä samaan Rapido-konserniin kuuluva saksalainen Westfalia.
City by Dreamer -brändillään Dreamer ehkä tavoittelee pääsyä myös tavallisiin autokauppoihin matkailuajoneuvokauppojen lisäksi.
City Camp on tehty Ford Transit Customin koriin (L1H1). Pituutta on kaupunkikäyttöönkin riittävän näppärästi 5,05, leveyttä 2,03 ja korkeutta 2,04 metriä. Kokonaispaino on 3000 kiloa. Mittojen puolesta City Camp mahtuu moneen autotalliin.
Vakiona on etuveto, 136 hevosvoiman (100 kW) 2.0-litran dieselmoottori ja 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Auton saa myös 170 hv:n moottorilla ja automaattivaihteistolla. Myös neliveto on valikoimissa.
City Campissa on vakiona turvavyölliset istuinpaikat viidelle henkilölle – kahdelle etuistuimilla sekä kolmelle takapenkissä, jossa on Isofix-kiinnikkeet. Takapenkin tilalle on saatavissa erilliset istuimet kahdelle tai jopa neljälle. Etuistuimet ovat kääntyvää mallia.
Kiskoilla liukuvan takapenkin voi muuntaa vuoteeksi, jossa mahtuu nukkumaan kaksi. Myös nostokatossa olevaan vuoteeseen mahtuu kaksi nukkujaa.
Alhaalla makuupaikalla on kokoa 1,93 x 1,25 metriä, nostokatossa vähän paremmin (2,01 x 1,30 metriä).
Keittiö on pieni, mutta se on käytettävissä myös auton ulkopuolelta – City Campissa kun on liukuovet molemmilla kyljillä. Keitiön varustukseen kuuluvat muun muassa 1-liekkinen liesi, pesuallas ja Dometicin 25-litrainen kompressorikylmälaukku. Pieni pöytä on helposti irrotettavissa.
Kuvat: Dreamer
Keskustelu