Hymeriltä pienempi etuvetoinen Mercedes-Benz-puoli-integroitu

Hymer on lisännyt edullisimpaan Mercedes-Benz-pohjaiseen mallistoonsa 30 senttiä lyhyemmän Tramp S 585:n.

Hymer esitteli pari vuotta sitten puoli-integroidut Tramp S -mallit, jotka rakennetaan kokonaan etuvetoisen Sprinterin alustalle – kalliimmissa Mercedes-Benz-malleissaan Hymer käyttää omaa SLC-kaksoispohja-alustaansa.

Aikaisemmin esitellyt kolme puoli-integroitua Tramp S -mallia ovat 7,39-metrisiä ja 2,29 metriä leveitä. Myös uusi Tramp S 585 on saman levyinen, mutta se on 30 senttiä muita malleja lyhyempi. Pituudesta puuttuvista senteistä huolimatta kaikki Tramp S -mallit ovat saman hintaisia, eli niiden lähtöhinta on 77 700 euroa.

Pituutta on saatu pois sijoittamalla vessa ja suihku samaan tilaan auton keskilinjalle L-mallista keittiötä vastapäätä. Takana on pitkittäiset erillisvuoteet, jotka on mahdollista yhdistää. Akseliväli on sama kuin muissa malleissa, mutta takaylitys on pienempi.

Lyhyemmän korin ansiosta auton massa on ajovalmiina 2 960 kiloa, joten sen pystyy varustamaan viidennellä matkustajapaikalla ja viiden hengen yöpymisen mahdollistavalla nostovuoteella ja jopa automaattivaihteistolla niin, että se pysyy B-kortilla ajettavana.

Auton painoa pystyy keventämään hiukan lisää (16 kg) täysin uusilla lasikuiturakenteisilla lehtijousilla. Tämä 405 euron hintainen lisävaruste tulee vaiheittain tarjolle myös muihin Tramp S -sarjan autoihin.

Kuva Pekka Virtanen