Matkailuajoneuvojen maailma on täynnä erikoisia toteutuksia – kuten nyt tämäkin ”kuljetusmatkailuvaunu”

Michiganilainen Modern Buggy -yritys valmistaa aivan tavallisia pieniä matkailuvaunuja ja -koreja – sekä sitten myös jotain erikoisempaa.

Tänä syksynä myyntiin tulleessa, kokonaispituudeltaan 6,8-metrisessä Ultimate Hauler 18 -nimisessä tuotteessa (UH18) on 2-akselisen lavettikärryn etupäähän istutettu yrityksen muokatun pikkumatkailuvaunun pelkkä asuinosa ja takaosa on varattu erilaisiin kuljetustarpeisiin.

Lavalla kulkee mukana esimerkiksi moottoripyöriä, mönkijä tai vaikka minikaivuri. Lavan takaluukku taittuu rampiksi, jolla harrastus- tai työajoneuvot saadaan siirrettyä lavalle. Kuljetustarpeisiin varatun lavaosuuden pituus on 3,3 metriä ja leveys 1,8 metriä.

2,1 metriä pitkän asuinosan sisällä olevalla kunnon kokoisella patjalla (178 x 213 cm) mahtuu mukavasti nukkumaan kaksi reissaajaa. Patja muuntuu myös sohvaksi. Sisältä löytyy muun muassa kattotuuletin, usb-portteja, säilytystilaa ja valaistus.

Asuinosan takaseinässä on kaksi luukkua, joiden takana on säilytystilaa esimerkiksi kylmälaatikolle. Näiden säilytystilojen hyödyntämiseksi pitää nousta lavalle.

Varsinaista ulkokeittiötäkään UH18:ssa ei ole. Katolla on 200 W:n aurinkopaneelit. Lisävarusteina saatavissa ovat muun muassa kattoteline, kunnon ilmastointilaite ja markiisi.

Näyttävillä maastorenkailla varustetun Ultimate Hauler 18:n kokonaispaino on 3 175 kiloa. Hinta USA:ssa alkaa 24 995 dollarista eli noin 21 400 eurosta.

Kuvat: Modern Buggy

Keskustelu

  1. Liekö kokonaispaino noin kauhia, värkin omalla sivulla painoksi ilmoitetaan ”Weight: 2,150 lbs”

    Kommentoitu 0 kertaa

    Vastaa

    1. Tuo 2150 lbs n.1000kg varmaan sitten tyhjän kärryn paino eli kantavuutta n.2200 kg

      Kommentoitu 0 kertaa

    2. ”Paino” on vähän hassu termi tässä kohtaa, mutta kyllä tuo toimittajan summa täsmää vaunun ”kokonaismassaan”, joksi ilmoitetaan laitteen sivuilla niin ikään 7000 lbs. Tuo 2150 lbs on siis laitteen omamassa. Kyseessä kun on kuljetuskalusto, niin hyötykuormalle on hyvä olla vähän reserviä.

      Kommentoitu 0 kertaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *