Virtaa riittää tuotepäivityksellä jopa moneksi päiväksi sähköä kuluttavien laitteiden huolettomaan käyttöön.
Mukavuuksiin tottunut matkailija käyttää sähköä matkailuajoneuvossaan hyvin moninaisiin hyöty- ja huvilaitteisiin. Perinteiset akut ovat usein melko painavia ja pieniä kapasiteetiltaan. Virta ei tahdo riittää kaikkeen tarvittavaan ainakaan yhtään pidemmäksi aikaa. Ajoneuvon kokonaispainokin on pidettävä kurissa, joten akkuja ei voi vain latoa loputtomiin lisää kyytiin eikä tilakaan antaisi myöten.
Saksalainen Niesmann+Bischoff yrittää tuoda helpotusta ongelmaan kolmeen malliinsa saatavilla olevalla Lithium Energy Pack -ratkaisulla, joka antaa lisävirtaa ja apua virrankulutuksen hallintaan.
Pakkauksessa on tyypillisesti muun muassa nykyisten akkujen tilalle asennettavat kolme kevyehköä litium-rautafosfaattiakkua, laturi ja aurinkopaneeleita sekä tekniikkaa kokonaisuuden tehokkaaseen hyödyntämiseen.
Niesmann+Bischoffin testien mukaan Lithium Energy Packin integroiminen Flair-malliin voi kasvattaa sen omavaraisuuden 2,2 päivästä jopa yhdeksään päivään keskimääräisellä television, valaistuksen, hiustenkuivaajan, vesipumpun ja ilmastoinnin käytöllä. Kolmen akun kokonaiskapasiteetti on Flairen tapauksessa 400 ampeerituntia (Ah).
Arto-mallin omavaraisuus voi Niesmann+Bischoffin mukaan jopa kuusinkertaistua. Akkujen kokonaiskapasiteetti on Arton osalta 300 ampeerituntia.
Smove-mallille on tarjolla pienempi Lithium Energy Pack -ratkaisu. Kyse on kahdesta, yhteensä 200 ampeerituntia tarjoavasta litium-akusta sekä kahdesta aurinkomoduulista (2 x 160 wattia).
Aurinkopaneelit painavat Niesmann+Bischoffin mukaan 80 prosenttia vähemmän kuin tyypilliset paneelit.
Pakkauksessa tulee Flair- ja Arto-matkailuautomallien katolle kaksi 125 watin aurinkopaneelia. Valtaosaan Flair- ja Arto-malleista järjestelmä voidaan päivittää jopa neljään moduuliin, joilla saadaan 500 watin kokonaiskapasiteetti.