Sunlight uudisti ilmeensä ja logonsa

Erwin Hymer -konserniin kuuluva matkailuautovalmistaja Sunlight on esitellyt uuden ilmeensä, mihin kuuluu myös uusi logo. Saksalaisvalmistaja kehitti uuden väripaletin, logon ja tunnuslauseen yhteistyössä wieniläisen graafisen toimiston HammerAlbrechtin kanssa.

Sunlight ottaa uudistetulla väripaletilla etäisyyttä aiemmilta vuosilta tuttuun punaiseen, jonka tilalle ovat tulleet ajattommmat sävyt. Keskeisiä värejä valkoista, vihreää ja mustaa täydentävät ruskean, vihreän ja harmaan varjosävyt.

Palmu aurinkoa symboloivan pyöreän taustan edessä luo selkeän yhteyden kuviomerkin ja tuotenimen SUNLIGHT välille.

Tässä värimaailmassa esiintyvät myös Sunlightin molemmat uudet muotoiluelementit: ”Outdoor”- ja ”Urban”-kuviot ovat pelkistettyjä esityksiä topografisista kartoista ja kaupungin kaduista.

Matkailuautovalmistajan tuotemerkki on niin ikään uudistettu. Palmu aurinkoa symboloivan pyöreän taustan edessä luo aiempaa selkeämmän yhteyden Sunlightin kuviomerkin ja tuotenimen välille. SUNLIGHT-teksti sanan ja kuvan yhdistelmänä näkyy myös päivitetyssä ilmeessä, ja urheilullisuutta ja tyylikkyyttä viestivä tuore logo ei koristele vain kotisivua ja mainosmateriaalia, vaan myös kaikkia ajoneuvoja niin sisältä kuin ulkoa.

Visuaalisessa kielessään ja tarinankerronnassaan Sunlight on jo vuosikausia luottanut menestyksekkäästi todentuntuiseen actioniin ja tunteiden herättämiseen. Uusi tunnuslause ”Adventure Now” – ”Seikkaile nyt” korostaa brändin hedonistista ja seikkailunhimoista henkeä.

Kuvat Pekka Virtanen

Sunlightin vanha bränditunnus on tämän näköinen.