Autoliikeketju J. Rinta-Jouppi Oy avaa yrityksen 17. toimipisteen vuoden 2021 ensimmäisen neljänneksen aikana Ouluun.
Osoitteessa Takojantie 1 avattava toimipiste keskittyy erityisesti uusien ja käytettyjen matkailuautojen ja -vaunujen kauppaan.
– Olemme yksi maan suurimmista vaihtoautotaloista ja erityisesti meillä on painoarvoa caravan-kaupassa. Tällä saralla taistelemme vahvasti maan suurimman kauppiaan tittelistä, kun uudet ja käytetyt caravan-tuotteet lasketaan yhteen. Pohjois-Pohjanmaa on matkailuautojen ja -vaunujen kaupassa maamme toiseksi suurin alue heti Uudenmaan jälkeen, eli asetumme nyt maantieteellisesti todella keskeiselle alueelle, toteaa J. Rinta-Jouppi Oy:n myyntijohtaja Markku Ala-Hakuni tiedotteessa.
– Tuomme koko maan valikoimamme Pohjois-Pohjanmaan asiakaskunnan ulottuville – nyt puhutaan useista sadoista uusista ja käytetyistä matkailuautoista ja -vaunuista. Kauppa mistä tahansa ketjun tuotteesta onnistuu uudessa Oulun toimipisteessä tai vaikka kotisohvalta chatin avulla. Auton voi noutaa myymälästä tai se toimitetaan maksutta suoraan kotiovelle.
Adria, Kabe ja Bürstner ovat kaikki rekisteröintitilaston kärkinimiä Suomessa, mutta niillä ei ole ollut edustusta Oulun seudulla.
– Olen saanut lukuisia yhteydenottoja ja toivomuksia tulla kauppiaana alueelle ja samalla tuoda myös merkkitarjontamme lähemmäksi Pohjois-Suomen asiakkaita, sanoo tiedotteessa uuden Oulun toimipisteen myyntipäällikkö Kari Pikkarainen.
J. Rinta-Jouppi Oy:n merkkiedustuksista Adria on Suomen toiseksi rekisteröidyin tuote sekä matkailuautoissa että -vaunuissa. Bürstnerin matkailuautot sijoittuvat rekisteröintitilastoissa neljänneksi. Kabe on vahva premium-tuote sekä autoissa että vaunuissa, ja vaunukaupassa tällä hetkellä kolmanneksi rekisteröidyin merkki.
Asiakkaille tarpeettomaksi jääneiden matkailuautojen ja -vaunujen lisäksi J. Rinta-Jouppi ostaa jatkuvasti henkilö- ja pakettiautoja. Caravan-myynnin ja -ostojen lisäksi Oulun toimipiste palvelee koko organisaatiota Pohjois-Pohjanmaan ostotoimistona.
J. Rinta-Jouppi käynnisti syksyllä rekrytointikampanjan, jonka tavoitteena on kasvattaa uusia caravan-kaupan osaajia toimipisteisiin ympäri Suomea.
– Viestimme on, että kiinnostus ja halu oppia uutta riittää pitkälle, työnantaja ottaa vastuun valittujen perehdyttämisestä itse caravan-toimintaan. Ensimmäiset valinnat palkalliseen koulutusohjelmaan on tehty ja nyt laajennamme haun Ouluun. Etsimme Oulun toimipisteeseemme motivoituneita henkilöitä, jotka ovat – tai joista kasvaa – vahvoja caravan-myynnin asiantuntijoita. Ensi alkuun rekrytoimme 3–4 myyjää ja lisäksi palkkaamme myyntiassistentteja autokaupan konttoritehtäviin, Kari Pikkarainen sanoo.