Bürstner luokittelee uuden Campeo-mallisarjan retkeilyautot kilpailukykyiseen hintaan myytäviksi keskitason ”vakiomalleiksi”. Vakiomalli on tosin matkailuautokaupassa haamukulkuneuvo, sillä harva ajoneuvo tulee Suomeen perusmoottorilla ja perusvarustelulla.
Campeo-mallistossa on 5,41-metrinen C 540, 5,99-metrinen C 600 ja koeajossa ollut 6,36-metrinen C 640. Pisimmässä mallissa paritakavuoteella nukutaan pitkittäin, lyhyemmissä malleissa poikittain.
640-mallin kokonaismassa on 3 500 kilogrammaa, kun se on lyhyemmissä malliversioissa ilman alustamuutosta (+630 euroa) 3 300 kilogrammaa.
Kaikkiin malliversioihin saa nostokaton ja sen myötä tulevat kaksi kattovuodepaikkaa. Nostokattovuode soveltuu käytettäväksi lähinnä lämpiminä vuodenaikoina. Nostokatto korottaa autoa korkeutta kymmenkunta senttimetriä ja kokonaismassaa noin sata kilogrammaa – siihen päätyvän on näin ollen käytännössä pakko korottaa 3,3-tonnisen auton kokonaismassa 3,5 tonniin.
Keittiössä on reilusti tasopintaa ja mukavan kokoiset laatikot. Lyhyissä malleissa on 75 litran ja isommissa 90 litran kompressorikaappi.
140-hevosvoimainen moottori kuljettaa retkeilyautoa kevyesti moottoriteillä sallittuja nopeuksia. Koeajomatkan aikana auton keskikulutus oli auton ajotietokoneen mukaan reilut 10 l/100 km. Ajo- ja matkustusmukavuus on retkeilyautoille tyypillistä tasoa…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 1/2021 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.