Pössl Trenta -erikoismallin pohjana on suosikki, erillisvuoteilla varustettu Roadcruiser B. Runkona on Fiat Ducaton korkeampi kori.
Pirteä punainen ulkoväritys on mukava poikkeus hopeanharmaiden ja vaaleiden autojen joukkoon. Asuinosaan on kulku liukuovesta, jossa on softlock-sulkemisapu. Naapurit kiittävät, kun ovea ei tarvitse paiskoa yöllä kiinni.
Sisätilojen suunnittelussa yhtenä lähtökohtana on ollut tilan avaruus. Oleskelutilasta jätettiin ohjaamon päältä kaapit ja hyllyt pois. Väljyys edessä helpottaa myös kulkua ohjaamoon. Takaosaan tuo avaruutta korkean komeron jättäminen pois keittiön ja makuutilan välissä. Tässä kohtaa on usein jääkaappi, joka Trentassa on sijoitettu alas tiskipöydän päätyyn.
Näkyvyys ohjaamosta on kohtalaisen hyvä. Turvallisuutta lisäävät ABS-jarrujen ja turvatyynyjen lisäksi luistonesto, hätäjarrutuksen avustin, kaistavahti, liikennemerkkitunnistin sekä sade- ja valosensorit.
Koeajoauton tehokas moottori on omiaan pitkilläkin matkoilla. Vaivaton automaattivaihteisto houkuttelee myös vaivattomaan kaupunkiajoon, vaikkapa Keski-Euroopan pikkukyliin. Talvivarusteltu Trenta palvelee hyvin myös Suomen pakkasissa.
Pössl Trenta sopii hyvin myös vaunun tai vaikkapa venetrailerin vetämiseen. Jarrullisen vaunun maksimimassaksi Ducatolle ilmoitetaan 2 500 kiloa.
Pösslin 30-vuotisjuhlan kunniaksi valmistettu Trenta on hyvin varusteltu retkeilyautopaketti. Parhaimmillaan peltikuorinen auto on pariskunnan käytössä, mutta Trentan varusteissa on lisävuode kolmannellekin. Neljäs matkustaja, pieni lapsi mahtuu lisäksi taakse kahden aikuisen keskelle…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 3/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.