Koeajossa: Tourne Mobil 335 L3H2 -retkeilyauto

Tourne Mobil -retkeilyau­toja on valmistettu Slove­niassa kolmisen vuotta. Auton rakenteet ovat laadukasta käsityötä.

Tourne käyttää Peugeot Boxe­rin koria, joka on käytännössä sama kuin Fiat Ducato tai Citroén Jumper. Koeajoauton 2,2-litrainen diesel on malliston tehokkaampi, ja siinä on 165 hevosvoimaa. Vaihtoehtona on hieman kesympi 140-hevosvoi­mainen moottori. Vaihdelaatikko on kuusivaihtei­nen manuaali.

Tehokkaammalla moottorilla ajelee mielellään pitempiäkin päi­vämatkoja. Kaikissa istuimissa on hyvä muotoilu.

Skandinaviaan tuota­vat autot varustetaan ympärivuo­tiseen käyttöön sopiviksi, ottaen huomioon Pohjolan viileät talvet. Autoissa on kolmesenttinen Arma­flex-eristys sekä lattialämmitys. Rai­kasvesisäiliö on lämpimässä tilassa, ja harmaavesisäiliö on eristetty sekä lämmitettävä. Vesisäiliöiden tyhjen­nyshana on kätevästi sisällä lämpi­mässä tilassa luukun takana.

Takaosan tilavassa parivuoteessa nukutaan poikittain. Makuutilaan tuo päivänvaloa avattava kattoluukku sekä avattavat ikkunat takaovissa. Lapset nukkuvat auton etuosas­sa. Peti kahdelle saadaan laskemal­la oleskeluryhmän pöytä alas soh­van tasalle.

Vasemmalla laidalla auton keski­osassa on yhdistetty vessa ja suih­ku.

Huolella tehdyn auton sisustuk­sessa on oivaltavia yksityiskohtia. Hinta on varusteluun ja laatuun näh­den kohdallaan…

Tourne Mobil -retkeilyauton istuinryhmä.
Oleskeluryhmän erikoisuutena on lisäistumapaikka viidennelle illanistujalle vetämällä penkki ulos tiskipöydän alta. Tällaista ratkaisua ei ole aiemmin nähty.

 

Haluatko lukea Caravan-lehdessä 5/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.

Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.