Isuzun D-Max-avolava on muuttunut ulkonäöltään virtaviivaisemmaksi. Tärkeimmät muutokset ovat teknisiä, eli D-Maxissa on uusi moottori, uudet vaihteistot ja aiempaa enemmän varusteita. D-Maxin vetomassa on peräti 3,5 tonnia.
D-Maxin keula on muotoiltu uudelleen turvallisuus ja aerodynamiikka silmälläpitäen. Tuloksena on pienempi kulutus, parempi suorituskyky ja alhaisempi melutaso.
Konepellin, jäähdyttimen säleikön ja jopa sumuvalojen suunnittelussa otettiin huomioon kevyt liikenne. Turvallisuutta lisättiin mm. konepellin rakenteella, upottamalla sumuvalot ja piilottamalla tuulilasin pyyhkijät konepellin takareunan alle.
Pienet parannukset jatkuvat takana, missä uuden takaluukun yläosaan on muotoiltu spoileri. Paremmin varustelluissa malleissa on uudet kevytmetallivanteet, jotka ovat kasvaneet ylellisimmässä LSX-varustetasossa 18-tuumaisiksi.
Aiempaa selkeämpään mittaristoon on lisätty vaihtamistarpeen ilmaisin. Perusmallia lukuun ottamatta D-Maxissa on monipuolinen ajotietokone, josta näkee jopa hiukkassuodattimen täyttymisasteen.
Muissa paitsi LX-varustetasossa on 7-tuumainen kosketusnäyttö, jonka avulla käytetään äänentoistoa, puhelinta ja montaa muuta toimintoa. Tärkeä lisä varusteisiin on kuljettajan työtä helpottava peruutuskamera.
Kaikissa uudistuneissa D-Maxeissa on uusina varusteina mäkilähtöavustin ja alamäkihidastin.
Uuden 1,9-litraisen turbodieselin teho on 163 hv (120 kW)/3 600 r/min ja huippuvääntö 360 Nm/2 000–2 500 r/min. Moottori ei tarvitse pakokaasujen puhdistukseen mitään lisäaineita. Uusi moottori on erittäin hiljainen ja värinätön, minkä lisäksi muuttuvageometrinen ahdin reagoi herkästi kuljettajan toiveisiin.
Uudessa manuaalivaihteistossa on lähellä toisiaan olevat välitykset, jotka korostavat moottorin tehoa. Vaihtaminen sujuu kevyesti, sillä kolmella alimmalla vaihteella on kolmoissynkronointi, ja myös peruutusvaihde on synkronoitu. Uusi automaattivaihteisto on 6-portainen. Yhdessä uuden moottorin kanssa se alentaa kulutusta reilusti.
Uusilla voimalinjoilla varustettu D-Max on taloudellisempi ja suorituskykyisempi kuin aiempi malli. Kulutus ja hiilidioksidipäästöt ovat eri malleissa 4–18 prosenttia pienemmät kuin ennen. Suomeen tuodaan vain nelivetoisia D-Maxeja, joiden CO2-päästö on manuaalivaihteistolla 183 g/km (-9 g/km) ja automaattivaihteistolla 205 g/km (-15 g/km).
Uusi moottori on yli 50 kiloa aiempaa kevyempi, minkä ansiosta D-Maxin kantavuus on kasvanut. Space Cabin kantavuus on nyt 1 120 kiloa, missä on 60 kilon kasvu entiseen. Double Cabin kantavuus on 1 085 kiloa (+30 kg).
Isuzu D-Maxin vetomassa on edelleen markkinoiden suurin eli peräti 3 500 kilogrammaa.
Uudistuneen Isuzu D-Max Space Cabin hinnat alkavat LX-varusteisen 29 995 eurosta. Erittäin hyvin varustellun LS:n saa käsivalintaisella vaihteistolla 34 395 eurolla ja automaattivaihteistolla 37 996 eurolla.
Pitkällä miehistöohjaamolla varustetun D-Max Double Cabin hinnat lähtevät 35 395 eurosta. Se on saatavissa automaattivaihteisena LSX-huippuvarustein (mm. nahkaverhoilu) hintaan 43 996 euroa. Viidelle rekisteröidyt D-Max Double Cabit ovat 8–10 000 euroa kalliimpia.