Hymeriltä lisää etuvetoisia Mercedes-Benz-malleja

Hymer esitteli tammikuussa Stuttgartin CMT-turistimessuilla uuteen B-MC-mallistoonsa kaksi uutta pohjaratkaisua. Mercedes-Benzin etuvetoisen Sprinterin pohjalle rakennettavasta B-MC:stä on nyt viisi pohjaa sekä puoli- että täysintegroituna.

Hymer esitteli tammikuussa Turun ja Helsingin matkailuajoneuvonäyttelyissä kaksi uutta pohjaratkaisua viime vuonna lanseerattuun B-Classe ModernComfort- eli B-MC-mallistoon.

Syksyllä Suomessa esiteltiin 7-metrinen 580, jossa olevat pitkittäiset vuoteet saa yhdistettyä siskonpetiksi.

Vastaava pitkittäisvuoderatkaisu on nyt Suomeen saapuneessa 7,4-metrisessä 680:ssa. Toinen 7,4-metrinen uutuusmalli on saarekevuoteellinen 690, missä on vakiona vuoteen 23 sentin korkeussäätö.

580:n tapaan myös 680:n ja 690:n saa sekä puoli-integroituna että integroituna versiona – ja sama koskee myös nyt esiteltyjä uusia B-MC-malleja.

Puoli-integroidun erikoisuus on korotetulla kattoelementillä varustettu nostovuode, jonka alle jää korkeutta noin 190 senttiä. Myös tämä uutuus on mahdollista rekisteröidä neljälle matkustajalle alle 3 500 kilon kokonaispainoluokkaan.

Uudet mallit: 550 ja 600

Jo aiemmin suunnitelmana julkistettu 7-metrinen 550 esiteltiin yleisölle tammikuussa Stuttgartin CMT:ssä. Tässä mallissa on poikittainen vuodearkku, joten sitä ei todennäköisesti tulla juurikaan tuomaan Suomeen – Keski-Euroopassa kyseiselle vuoderatkaisulle on kuitenkin kysyntää.

B-MC 550:ssä on poikittainen takavuodearkku, joten sen kysyntä jäänee Suomessa vähäiseksi.

550:n lähtöhinta on puoli-integroituna 80 900 euroa ja täysintegroituna 94 200 euroa – hinnat ovat samat kuin 580:lla.

Suomen kannalta huomattavasti 550:tä tärkeämpi B-MC-uutuus on 7,2-metrinen 600-malli. Pituudeltaan, akseliväliltään ja hinnaltaan 600 sijoittuu 580:n ja 680:n väliin, ja kaikissa kolmessa mainitussa mallissa on pitkittäiset erillisvuoteet.

600:ssa on kuljettajan takana sohvaryhmä ja L-mallinen keittiö. Pesu- ja vessatila on keittiötä vastapäätä. Myös uusien pohjaratkaisujen kokonaismassa on mahdollista korottaa 4 500 kilogrammaan.

600 maksaa sekä puoli- että täysintegroituna 2 200 euroa enemmän kuin 550 ja 580 ja saman verran vähemmän kuin 680 ja 690. Puoli-integroidun B-MC 600:n perushinta on 83 100 euroa ja täysintegroidun 96 400 euroa. Ensimmäiset B-MC 600:t saapunevat Suomeen toukokuussa.