Knaus Tabbertilta kaksi näyttävää CUV-konseptiautoa

Knaus Tabbert esittelee 24.8.–2.9. Düsseldorfin Caravan Salon -matkailuajoneuvomessuilla kaksi retkeilyautotutkielmaa. Weinsberg CUVolution ja Knaus CUVision ovat huomiota herättävän näköistä visiointimalleja.

Henkilöautopuolella muotilyhenne on SUV. Matkailuautopuolella uusi – pääasiassa ehkä juuri Knaus Tabbertin lanseeraama – lyhenne on puolestaan CUV, joka tulee sanoista Caravanning Utility Vehicle.

Knaus Tabbertin mukaan CUV ei ole matkailuauto vaan ajoneuvo, jossa on jotakin erityistä. CUV tarkoittaa seikkailua, lomailua, vapautta ja spontaanisuutta. On kyse sitten kesä- tai talvilomamatkasta maalle tai kaupunkiin, niin CUV on täydellinen kumppani aktiiviseen nautiskeluun vapaa-ajasta ja ihanteellinen perheen kakkosauto – tai jopa se ainoa auto.

CUVolution ja CUVision

Knaus ja sen edullisempi sisarmerkki Weinsberg esittelevät 24. elokuuta avautuvilla Düsseldorfin Caravan-messuilla CUV-idean tulevaisuutta kahden näyttelyauton muodossa. Niiden avulla kerrotaan pääasiassa CUV-mallien visuaalisesta tulevaisuudesta.

Molemmissa Knaus Tabbertin CUV-konseptiautoissa on varsin näyttävä etuosa.

Weinsbergin CUVolution-mallissa on hyvin näyttävä väritys ja ylimitoitetut ilmanottoaukot. Antrasiitinväriset koristeteippaukset luovat melkoisen kontrastin auton oranssin värityksen kanssa. Katon takaosassa olevan spoilerin kerrotaan paitsi korostavan CUV-mallin urheilullista muotoilua myös parantavan sen aerodynamiikkaa.

Knausin CUVisionin perustana on uusi MAN TGE. Knaus on tehnyt yhteistyötä baijerilaisen hyötyajoneuvovalmistajan kanssa tämän vuoden alusta alkaen. CUVisionissa on massiivisen näköinen etuosa, joka sopii hyvin yhteen ksenonvalojen muotojen kanssa. Lähes ylimitoitetut 22-tuumaiset Borbet-vanteet ja niillä olevat renkaat kestävät jopa kaikkein epäsuotuisimmissa ajo-olosuhteissa.

Sekä CUVolution että CUVision heijastavat Knaus Tabbertin mukaan yrityksen tavoitetta, joka on matkailuautosegmentin rikastuttaminen erittäin houkuttelevilla tuotteilla ja CUV-tuotteiden kysynnän kasvattaminen.