Vuosina 1966–78 toiminnassa ollut Keimolan moottoristadion on herännyt eloon Vantaalla Keimolanmäen asuinalueella.
Ensimmäiset asukkaat muuttivat Keimolanmäkeen vuonna 2016, ja alueelle rakentuu lähivuosina asuntoja yhteensä 2 500 ihmiselle. Osa entisistä moottoristadionin ajoreiteistä on muutettu kaduiksi, ja myös niiden nimistö heijastaa alueen historiaa.
Keimolan moottoriradan perusti kilpa-autolegenda Curt Lincoln vuonna 1965, ja se avattiin 12. kesäkuuta 1966. Radan pituus oli noin 3,3 kilometriä, ja pelkkä pääsuora oli kilometrin mittainen. Radalla oli leveyttä 9–15 metriä.
Moottoristadionin näkyvin rakennelma oli 16 metriä korkea valvontatorni varikkoalueen tuntumassa. Valvontatornista kisoja seurasivat kuuluttajat, toimitsijat ja VIP-vieraat. Nyt tämä valvontatorni on kunnostettu instrumentiksi, joka kantaa nimeä Ombra. Nimi tulee italian sanasta ”l’ombra del giorno” eli päivänvarjo, sillä tornin huipulla on kookasta päivänvarjoa muistuttava lasinen katos, jonka rakenteet muistuttavat autonrenkaan vannetta.
Tornissa on liiketunnistimin varustettu 12-pisteinen kaiutinjärjestelmä. Tornia voi soittaa Keimolassa ajaneen Leo Kinnusen rata-auton äänistä muodostetulla sävelasteikolla, jossa sävelet syntyvät tornia ympäröivästä liikkeestä. Samalla tornin valaistus himmenee aktiivisen kaiuttimen kohdalta. Äänen voi kokea myös kehollisesti värinäkaiuttimien kautta, ja aukion historiakylteissä on pistekirjoitukselle osuudet.
Lincolninaukio, jolla Ombra on, henkii moottoristadionin tunnelmaa ruutulippukiveyksellään ja rata-auton renkaita muistuttavilla taidepenkeillä.