Hymer-konserniin lukeutuvan LMC:n automallistossa on kolme mallisarjaa, joista koeajettu Element on aivan uusi. Alustana käytetään Fiat Ducatoa ja matalalattia-alustaa. Vakautta ajoon lisäävässä matalalattia-alustassa on alkuperäistä leveämpi raideleveys takana.
Koeajossa ollut Element kuuluu LMC:n edullisimpaan mallisarjaan. Elementin mallistossa on kaksi pituutta. Koeajoon valittiin lyhyempi Element T 608 -malli, jossa on takana saarekevuode.
Pidemmässä Element-mallissa on erikoisempi ratkaisu edessä. Siinä pöytä on keskellä ja molemmilla sivuseinillä sohvat, josta toiselle mahtuu istumaan jopa kolme. Kun ohjaamon istuimet pyöräytetään ympäri, pöydän ääreen mahtuu jopa seitsemän henkeä.
Wc ja suihkutila ovat molemmat makuuhuoneen etuosassa. Vessa on oikealla ja suihku vasemmalla puolella ovea. Molemmat tilat ovat mukavan väljiä.
Koeajoauton lisävarusteeksi valittu tehokkaampi moottori on miellyttävä. 140 hevosvoimaa kuljettaa autoa mukavasti moottoritiellä tai jyrkkärinteisellä reitillä. Ohikin pääsee tarvittaessa ripeästi.
Uusi Fiatin automaattivaihteisto on aivan oikea automaatti. Vaihteita on yhdeksän, ja niiden väli on melko pieni. Rauhallisella ajolla kierrokset eivät nouse kovin korkealle ja vaihtaminen on pehmeää.
LMC Element T 608 sopii hyvin pariskunnalle ja lisävarusteena saatavan alas laskettavan vuoteen kanssa kahdelle lisämatkustajalle. LMC on saksalaisella insinööritaidolla hyvin suunniteltu ja tehty auto, jossa hinta on kohdallaan…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 4/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.