Caradon alkoviautojen mallisto täydentyi retkeilyauton pituisella pikkumallilla, jossa on matkustaja- ja makuupaikat neljälle. Saman mallin saa myös Sunlight-merkkisenä.
Caradon ja Sunlightin sisarmallit ovat teknisesti täysin identtisiä, ja ne poikkeavat toisistaan vain sisustussävyjen ja -kankaiden sekä ulkoteippausten osalta. Sunlightit ovat sisäilmeeltään hiukan Caradoita nuorekkaampia. Suomessa sisarmallit maksavat aina eurolleen yhtä paljon.
Perushintaan kuuluva Fiatin 2,3-litraisen moottorin 120-hevosvoimainen versio riittää hyvin A132:n kokoiseen autoon. Alkovimallin vähemmän virtaviivaisen korin vaikutus näkyy kulutuksessa varsinkin suurinta Suomessa moottoriteillä sallittua nopeutta ajettaessa: silloin dieseliä kuluu 15–20 l/100 km.
Retkeilyautomaisen pituuden (595 cm) ja noin 1,5 metrin takaylityksen ansiosta A132 on näppärä pyöriteltävä. Alkovikyttyrän olemassaoloa ei parane kuitenkaan unohtaa, sillä se kasvattaa auton korkeutta Caradon puoli- ja täysintegroituihin malleihin verrattuna reilut 20 senttimetriä.
Reilut 50 senttiä leveän ikkunattoman ulko-oven alalaita on 75 sentin korkeudella maasta, joten rajusti ulos ponnahtavassa Thulen sähkörapussa on kaksi porrasta. Nousemista helpottaa oven pielessä oleva otinripa. Alustan rakenteen ansiosta ohjaamon ja asunto-osan lattiat ovat samalla korkeudella, eikä lattiassa ole muitakaan liikkumista hankaloittavia korotuksia.
Caradon/Sunlightin alle 6-metrinen alkoviauto on harkitsemisen arvoinen vaihtoehto pariskunnalle tai pienelle perheelle. Vielä houkuttelevampi perhemalli siitä saattaisi tulla, jos poikittaisen takaparivuoteen paikalla olisi kerrossänky, jollainen on 6,6- ja 7,2-metrisissä alkovimalleissa…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 6/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.