Tourne Mobil -retkeilyautoja on valmistettu Sloveniassa kolmisen vuotta. Auton rakenteet ovat laadukasta käsityötä.
Tourne käyttää Peugeot Boxerin koria, joka on käytännössä sama kuin Fiat Ducato tai Citroén Jumper. Koeajoauton 2,2-litrainen diesel on malliston tehokkaampi, ja siinä on 165 hevosvoimaa. Vaihtoehtona on hieman kesympi 140-hevosvoimainen moottori. Vaihdelaatikko on kuusivaihteinen manuaali.
Tehokkaammalla moottorilla ajelee mielellään pitempiäkin päivämatkoja. Kaikissa istuimissa on hyvä muotoilu.
Skandinaviaan tuotavat autot varustetaan ympärivuotiseen käyttöön sopiviksi, ottaen huomioon Pohjolan viileät talvet. Autoissa on kolmesenttinen Armaflex-eristys sekä lattialämmitys. Raikasvesisäiliö on lämpimässä tilassa, ja harmaavesisäiliö on eristetty sekä lämmitettävä. Vesisäiliöiden tyhjennyshana on kätevästi sisällä lämpimässä tilassa luukun takana.
Takaosan tilavassa parivuoteessa nukutaan poikittain. Makuutilaan tuo päivänvaloa avattava kattoluukku sekä avattavat ikkunat takaovissa. Lapset nukkuvat auton etuosassa. Peti kahdelle saadaan laskemalla oleskeluryhmän pöytä alas sohvan tasalle.
Vasemmalla laidalla auton keskiosassa on yhdistetty vessa ja suihku.
Huolella tehdyn auton sisustuksessa on oivaltavia yksityiskohtia. Hinta on varusteluun ja laatuun nähden kohdallaan…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 5/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.