LMC:ltä tulee uusi matkailuautosarja – Tracer-mallit lupaavat lisää hyötykuormaa

70-vuotias LMC jatkaa juhlavuoden tarjontaansa tuomalla kokonaan uuden matkailuautosarjan pariskunnille ja perheille. Tracer-mallisto aloittaa viidellä pohjaratkaisulla. Tracer-autot perustuvat vakiona Citroëniin ja lisämaksulla Fiat Ducatoon.

Leveämmät (2,32 m) puoli-integroidut mallit ovat 680 DL, 690 EL ja 730 EL. Mallinimet viittaavat pituuteen: eli lyhin on 6,80 metrin pituudellaan 680 DL ja pisin 7,31-metrinen 730 EL. Kokonaiskorkeus on 2,90 metriä ja sisäkorkeus 2,16 metriä (laskettavan vuoteen alla 1,98 m).

680 DL-, 690 EL- ja 730 EL -pohjaratkaisuissa on vakiona neljä makuupaikkaa, viides paikka on optiona. 680 DL:ssä on ranskalainen parivuode, 690 EL:ssä ja 730 EL:ssä on erillisvuoteet. Alas laskettavassa vuoteessa mahtuu nukkumaan kaksi matkailijaa.

Turvavyöllisiä istuinpaikkoja on neljälle, mutta lisävarusteena näihin kolmeen pohjaratkaisuun on saatavissa lisäistuin viidennelle reissaajalle.

Kahden kapearunkoisemman van-mallivaihtoehdon (V 600 ja V 670) leveys on 2,22 metriä. Kokonaiskorkeus on 2,76 metriä. Sisällä seisomakorkeutta on muutamia senttejä vaille 2 metriä.

V 670:ssa ja V 600:ssa on vakiona makuupaikat kahdelle, optiona paikkoja saa vielä kahdelle lisämatkustajalle. V 600 -mallissa on poikittaisvuode, pidemmässä V 670:ssa erillisvuoteet.

Kilojen karsinta keskiössä

LMC:llä on ollut Tracer-autojen suunnittelussa tärkeää, että malleista pitää saada mukavia mutta myös kevyitä.

Keveyttä LMC sanoo hakeneensa rakenteeseen liittyvillä ratkaisuilla sekä olennaiseen keskittymisellä, siis hieman pelkistetymmällä varustelulla.

Alustavien tietojen mukaan siinä on sikäli onnistuttu, että lähtökohtaisesti Tracereissa esimerkiksi hyötykuorma olisi noin 100 kiloa LMC:n Tourer-verrokkejaan suurempi. Takatalli mahdollistaa 250 kilon hyötykuorman. Kokonaispaino pidetään alle 3,5 tonnissa.

Vaikka Tracerit ovat hieman totuttua pelkistetympiä, esimerkiksi diesellämmitys tulee vakiona. Diesellämmitys kasvattaa suosiotaan helppoutensa vuoksi. Mutta myös Tracereiden kohdalla kyse on lisäksi pyrkimyksestä saada autosta kevyempi – LMC katsoo pienen ja kevyemmän kaasupullon riittävän reissaajille.

Hinnoittelultaan Tracereiden on tarkoitus sijoittua LMC:n Tourer-mallien alapuolelle. Ensimmäiset Tracer-mallit ennättänevät markkinoille ainakin Keski-Euroopassa kesällä tai syksyllä 2025.

Artikkelin kaikki kuvat ovat Tracer 680 DL:stä, muista Tracer-vaihtoehdoista LMC ei ole julkaissut vielä kuvia.

Keskustelu

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *