Autonallet auttavat auton myynnissä ja ostossa

Uusi AutoTeddy-konsepti tarjoaa suomalaisille autoilijoille myynti-, markkinointi- ja ostoapua.

Heinäkuussa aloittanut uusi autokaupan palvelukonsepti AutoTeddy on laajentunut jo kolmeentoista Suomen kaupunkiin tai kuntaan.

– AutoTeddyn ideana on tuoda autokaupan palvelut ihmisten koteihin ja työpaikoille. Palveleva AutoTeddy menee sinne, missä autoapua tarvitseva ihminen on, AutoTeddy-konseptin perustaja Harri Sutinen kertoo.

AutoTeddy tarjoaa suomalaisille autoilijoille kolmea apua: myyntiapua, markkinointiapua ja ostoapua.

– Palveluvalikoimamme kattaa kaikki auton hankintaan ja myyntiin liittyvät tarpeet. Me huolehdimme auton myynnistä kokonaan, tai sitten asiakas voi hyödyntää osaamistamme ammattimaisen ilmoituksen laadinnassa ja hoitaa myynnin itse. Kolmas elementti on ostamisen apu, joka varmistaa, että hankittava auto täyttää parhaalla mahdollisella tavalla tarpeet annetun budjetin sisällä, Sutinen jatkaa.

Videon avulla livekatselmukset

AutoTeddyn osaamiseen kuuluu vahvasti videokuvan tuottaminen myyntivälityksessä olevista autoista. Videon kulutus kasvaa eri kanavissa kovalla vauhdilla, ja myös autojen ostajat kaipaavat informatiivista videokuvaa kohteesta.

– Meille on tärkeää, että AutoTeddyt ovat autoasiantuntijoita, jotka auttavat ihmisiä heidän autoasioissaan. Videomme eivät siis ole pelkästään liikkuvaa kuvaa, vaan niissä alueen palveleva Teddy kertoo rehellisesti autosta ja sen kunnosta ostajaehdokkaalle, kertoo pitkään kotimaisia autoiluohjelmia televisioon tuottanut Antti Liinpää, joka on konseptin toinen perustaja.

– Olemme kartoittaneet omilla tutkimuksillamme tilannetta automarkkinalla. Moni suomalainen kaipaa auton hankintatilanteeseen apua. Usein turvaudutaan sukulaiseen tai tuttavaan, mutta nyt tarjolla on myös ammattimainen autoasiantuntija, joka kartoittaa tarpeet, esittelee vaihtoehdot, auttaa lopullisessa valinnassa sekä neuvottelee valmiiksi hinnan ja kaupan ehdot, kertoo AutoTeddyn kolmas perustaja Antti Junttonen.

AutoTeddy toimii nyt Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Lahdessa, Kotkassa ja laajemmin Kymenlaaksossa, Lappeenrannassa, Joensuussa, Kuopiossa, Sotkamossa, Kajaanissa, Kuhmossa ja Oulussa. Ketjun tavoitteena on kattaa tämän vuoden loppuun mennessä kaikki Suomen isot kaupungit.

– Haemme aktiivisesti uusia nallekarhuja kasvavaan joukkoomme. Tavoitteenamme on, että mahdollisimman nopeasti mukaan tulisi myös naisnalleja, sillä moni nainen tuntee autot todella perusteellisesti. Uskomme, että naisnallella olisi kyky kartoittaa naisasiakkaiden toiveita ja tarpeita erilaisella otteella kuin miesnalleilla, Harri Sutinen kertoo.

AutoTeddyn internet-sivut löytyvät täältä.