Kun koronavirus alkoi keväällä tosissaan jyllätä, monet matkailuajoneuvovalmistajat kertoivat jättävänsä loput messut tältä vuodelta väliin. Kaikilla valmistajilla on kuitenkin tarve päästä esittelemään karavaanareille muun muassa mallivuoden 2021 uutuudet jollain turvallisella tavalla.
Monet valmistajat ovat lisänneet panostustaan digitaalisissa kanavissa. Yksi näistä on Erwin Hymer Groupiin kuuluva Dethleffs, joka ei muiden konsernin yritysten tapaan ollut paikalla myöskään kauden päätapahtumassa, Caravan Salon -messuilla Düsseldorfissa.
Dethleffs päätti järjestää omat ”virtuaaliset messunsa” uutuustuotteidensa merkeissä – ilman kasvomaskeja ja käsidesiä. Digitapahtuma avattiin esimerkiksi saksalaisille jo syyskuun alussa, mutta nyt se on avattu myös suomenkielisenä toteutuksena Suomen markkinoille sovitettuna.
Muun muassa 3D-skannausta ja 360 asteen kuvia hyödyntävä Dethleffsin digitaalinen näyttely on sijoitettu 2000 neliömetrin alueelle. Vierailija pääsee muun muassa hiirellä klikkailemalla ”liikkumaan” digihallissa ja tutustumaan tuoteuutuuksiin niin ulkoa- kuin sisältäpäin.
Dethleffsin digimessuille pääsee tästä linkistä.