Mercedes-Benzin juuri täydellisesti uudistuneen Sprinterin saa nyt ensimmäisen kerran etuvetoisena, mikä kasvattaa sen suosiota matkailuautoalustana. Hymer on myös jatkossa Sprinter-alustojen suurin käyttäjä.
Mercedes-Benz Vans vahvistaa uuden Sprinterin avulla asemiaan Euroopan kasvavilla matkailuajoneuvomarkkinoilla.
Etuvetoisissa Sprinter-matkailuautoissa asunto-osan nousukorkeus tulee olemaan pienempi, kuin mitä se on taka- tai nelivetoisissa malleissa.
Lisäksi Mercedes-Benz Vans tarjoaa uudesta Sprinteristä myös ohjaamoalustan, jossa voimansiirto, polttoainetankki ja kaikki muut pääkomponentit on sijoitettu ohjaamon eteen tai alla. Tämä ratkaisu mahdollistaa asunto-osan vapaamman suunnittelun.
– Uuden Sprinterin uusi alustamalli avaa meille lisämahdollisuuksia kasvavilla matkailuautomarkkinoilla. Olen erityisen otettu siitä, että pitkäaikainen yhteistyökumppanimme Hymer tulee olemaan suurin Sprinter-asiakkaamme, iloitsi Mercedes-Benz Vans -hyötyajoneuvoyksikön johtaja Volker Mornhinweg.
Hymer tulee rakentamaan tänä vuonna nelinumeroisen määrän Mercedes-alustaisia matkailuautoja, ja ensi vuonna määrä kasvaa entisestään. Hymer sai ensimmäiset matkailuajoneuvoalustat maaliskuussa.
Vuonna 1957 perustettu Hymer on rakentanut matkailuautoja Mercedes-Benzin Sprinter-alustalle vuodesta 1995 lähtien.
Etuvetoisena Sprinter on saatavana kolmessa painoluokassa (3, 3,5 ja 4 tonnia), ja sen akseliväli on joko 326 tai 392 senttiä. Takavetomallin painoluokat yltävät 3,0–5,5 tonniin, ja siinä on viisi akselivälivaihtoehtoa.
Retkeilyautoversiossa 2,1-litraisen turbodieselin teho on 177 hevosvoimaa, kun nelisylinterisen moottorin ”normaalit” tehovaihtoehdot ovat 114, 143 ja 163 hevosvoimaa. Etuvetoisessa Sprinterissä on joko 9-portainen momentinmuunninautomaatti tai uusi 6-portainen manuaalivaihteisto.