Kevyt kasvojenkohotus toi Renault Traficiin led-ajovalot, uudet moottorit ja automaattivaihteiston. Koeajossa oli pitempi korimalli ilman kattokorotusta (Renault Trafic dCi 145 L2H1 6,0 m3 Navi Edition).
Kaksoiskytkinautomaatilla saa vetää joko 1 650 tai 1 715 kilon painoista vaunua riippuen koripituudesta. Kuusivaihteisilla manuaaleilla vetokykyä on tasan kaksi tonnia.
Traficilla hidastetöyssyä ylittäessä vauhtia voi pitää jopa enemmän kuin henkilöautolla. Liki henkilöautomainen mukavuus jatkuu muillakin tavanomaisilla tien epätasaisuuksilla.
Noin 1 600-kiloinen vaunu tulee Traficin perässä todella vaivattomasti, ja resursseja on maksimin kahteen tonniinkin.
Renault Trafic ei ole enää yhtään sen huonompi vetoauto kuin hieman vanhempi katumaasturikaan. Se sopii myös isomman vaunun veturiksi alati vähänevien järeiden henkilöautojen sijaan. Eduksi voidaan myös laskea dieselhenkilöautoa pienempi käyttövoimavero, joten suurin kynnyskysymys lienee enää matkustajamäärä…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 4/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.