Adrialla on ollut perinteistä puoli-integroitua kapeampi Compact-malli pitkään, mutta vasta nyt mallin uudistuttua sitä on alettu vahvemmin markkinoida van-mallina.
Vaikka van-mallit ovat vain muutaman sentin leveämpiä kuin retkeilyautot, niin ne tuntuvat selvästi peltikorisia väljemmiltä ja mukavammilta – tunne johtunee matkailuautomaisesta asunto-osasta. Kalustuksen, vuoteiden ja sisustuksen lisäksi mukavuusvaikutelmaan vaikuttaa myös se, että vaneissa ei ole raskasta ja äänekästä liukuovea.
Adria uudisti Compact-mallinsa tälle mallivuodelle. Tarjolla on 6,00-, 6,79- ja 6,99-metriset mallit Axess-, Plus- ja Supreme-versioina. Mallien kirjaintunnukset ovat vastaavassa pituusjärjestyksessä SP, SL ja DL. Kaikissa pituusvaihtoehdossa on kuljettajan lisäksi turvavyöt kolmelle matkustajalle.
Koeajetussa 6,99-metrisessä DL:ssä on Adrian luokittelun mukaan neljä makuupaikkaa, mutta 20 senttiä lyhyemmässä SL:ssä niitä on yksi vähemmän. Molemmissa malleissa on pitkittäiset erillisvuoteet, joiden välissä on noin 1,5-metrinen patja.
Compact-mallin saa sekä Citroën Jumper -alustaisena Axess-tason mallina että Fiat Ducatona, jolloin sen varustetaso on Plus tai Supreme. Tarjolla on näin ollen huima määrä variaatioita, sillä Ducatosta on neljä ja Citroënista kolme tehoversiota.
Tilaa autossa on mallinimen mukaisesti kompaktisti, mutta kuitenkin riittävästi…
Haluatko lukea Caravan-lehdessä 3/2020 julkaistun jutun kokonaisuudessaan? SF-Caravan ry:n jäsenenä saat lehden kotiisi kannettuna tai voit lukea sitä näköisversiona jäsensivuilla. Liity jäseneksi tästä.
Vaihtoehtoisesti voit ostaa lukuoikeuden lehteen Lehtiluukku.fi-palvelussa.