Matkailuajoneuvojen käyttömukavuutta parantava tekniikka kehittyy tällä hetkellä nopeammin kuin koskaan ennen. Näin myös huolenpitoa vaativien kohteiden määrä ajoneuvoissa on lisääntynyt ja lisääntyy edelleen.
Kuutta saksalaismerkkiä (Bürstner, Carado, Dethleffs, Hymer, LMC ja Sunlight) edustava Erwin Hymer Group Suomi Oy on kuluvan vuoden aikana panostanut merkittävästi ajoneuvoja maahantuovien yritysten henkilökunnan huoltokoulutukseen ja työ jatkuu vauhdilla myös alkuvuoden aikana.
Uuden aallon huoltokoulutuksen aloitti LMC keväällä 2017. Osallistujia oli 22 ja kouluttajat tulivat tehtaalta Saksasta Suomeen. Aiheina olivat muun muassa sähkötekniikka sekä digitalisaation kehittyminen.
Loppuvuodesta koulutettiin puolestaan 53 Dethleffsin huoltoammattilaista erillisinä koulutuspäivinä Jyväskylässä ja Hyvinkäällä.
Seuraavaksi huoltokoulutukseen lähtee 15 hengen ryhmä Hymerin parissa työskenteleviä jälkimarkkinoinnin ja huollon osaajia. Neljän päivän koulutusmatka suuntautuu Hymerin jälkimarkkinointikeskukseen Saksan Bad Waldseehen.
Alkukeväästä ovat puolestaan vuorossa Bürstnerin parissa työskentelevät huollon ammattilaiset. Koulutusta suunnitellaan jatkettavaksi tulevan vuoden aikana eri alojen ammattilaisten kanssa myös muiden merkkien osalta.
– Nämä viime aikojen satsaukset ovat alalla poikkeuksellisen isoja. Haluamme kehittää merkkiemme asiakaspalvelua entistä sujuvammaksi. Kun huolto hoidetaan ammattimaisesti, ajoneuvot pysyvät kunnossa ja näin säästetään merkittävästi myös asiakkaiden aikaa, sanoo Erwin Hymer Group Suomi Oy:n toimitusjohtaja Petra Samppa.
Kouluttamisen lisäksi hän on tyytyväinen myös siihen, että Suomi markkina-alueena kiinnostaa kovasti Erwin Hymer Group -konsernin tuotesuunnittelijoita. Tästä oli esimerkkinä vaikkapa viennistä ja suunnittelusta vastaavien johtajien ennätyksellisen laaja vierailu Lahden Caravan-messuilla sekä etenkin vierailujen jatkuminen pitkien visiittien merkeissä talven aikana ympäri Suomea.
– Myös paikallisesti kasvanut Suomen organisaatiomme mahdollistaa tärkeän kenttätyön entistä laajemmin. Aktiivisen kenttätyöskentelyn kautta pystytään paremmin tukemaan maahantuojien ja tehtaiden välistä yhteistyötä. Tästä hyötyvät aina eniten ajoneuvojen loppukäyttäjät, Petra Samppa muistuttaa.
Lähde: Erwin Hymer Groupin tiedote