Sähköiset ratkaisut tuovat muunneltavuutta Challengerin uutuusautoon – sekä sänky että säilytystila nousevat

Ruotsin Elmia-messuilta Lahteen kiidätettiin ensiesiteltäväksi nuorekas Challenger X250. Siitä innostuvat kaikki, jotka haluavat retkeilyauton ja silti puoli-integroidun matkailuauton tilat.

Sähköisten ratkaisujen ansiosta ranskalaisvalmisteisessa autossa riittää muunneltavuutta. Sekä auton keskelle sijoittuva sänky että takaosan säilytystila nousevat ja laskevat tarpeen mukaan.

– Autosta tekee erikoisen diesellämmitin, eli kaasupulloa ei tarvita lämmitykseen lainkaan. Jos tankissa on polttoainetta, niin sata tuntia voi lämmittää, sanoo Esa Korkiakoski Best-Caravanilta.

Hän esittelee pohjoisiin oloihin hyvin sopivan auton oheisella videolla.

Keskustelu

  1. Jari Lipiäinen

    Kun ei kerran tarvita kaasua enää muuhun kuin lieteen, niin miksei sekin sitten voisi olla sähköinen induktioliesi? Tuntuu aika turhalta ratkaisulta nyt pitää kaasupulloa vain lieden takia.. Katto täyteen aurinkopaneeleja ja sillä hyvä.

    Kommentoitu 0 kertaa

Kommentointi on suljettu.