Retkeilyautopioneeri Pössl ja osan Pössl-retkeilyautoista valmistava Wohnmobilbau Heinrich ottivat kesällä käyttöön uuden tuotantoyksikön.
Peltikoristen retkeilyautojen uranuurtajaksi itsensä nimennyt Peter Pössl aloitti retkeilyautojen sarjatuotantomaisen valmistamisen 80-luvun lopulla. Suurempiin mittakaavoihin Saksassa toiminut itävaltalainen Pössl siirtyi vuonna 1996, kun yritys alkoi teettää autot Adrialla.
Vuonna 2004 Pösslin ja Adrian tiet erosivat. Samoihin aikoihin alkoi Pössl-retkeilyautojen tuonti Suomeen. Adria-välirikon jälkeen valtaosan Pösslin autoista on valmistanut Dethleffs. Osan Pössl-malleista tekee pienehkö saksalainen matkailuautovalmistaja Wohnmobilbau Heinrich.
Parin vuoden ajan Pössl on tehnyt yhteistyötä myös Erwin Hymer Group -konserniin kuuluvan Capronin matkailuajoneuvotehtaan kanssa. Aiemmin vain Carado- ja Sunlight-matkailuajoneuvoja – ja nykyään vain matkailuautoja – valmistanut tehdas tekee Pösslille edullisemman hintaluokan retkeilyautoja, jotka myydään Roadcar-tuotemerkillä.
Vaikka Pössl on merkittävä matkailuautovalmistaja, yrityksellä ei ole ollut tähän saakka lainkaan omaa tuotantoa – matkailuautojen valmistuttaja suunnittelee omat retkeilyautomallinsa ja valvoo niiden tuotantoa.
Retkeilyautojen kasvava kysyntä on johtanut siihen, että Pössl on hankkinut yhdessä Heinrichin kanssa lisää tuotantotilaa. Vielbrunnissa olevaan kiinteistöön kuuluu 10 000 neliömetrin tuotantohallit ja 30 000 neliömetrin tontti varastointia varten. Kesällä toimintansa aloittanut uusi yksikkö pystyy valmistamaan vuodessa 2 000 ajoneuvoa.
Pössl juhlistaa uusien tuotantotilojen käyttöönottoa esittelemällä mallivuodella 2018 uuden Summit 600 Plus -mallin. Citroën-alustaisessa erikoismallissa yhdistyvät Summit 600 -mallin laatu ja 2Win Plus -mallin houkutteleva hinta – uutuuden lähtöhinta on 47 500 euroa.