Saksalainen matkailuajoneuvovalmistaja Bürstner on investoinut ajoneuvo- ja kalustetehtaisiinsa kymmenen miljoonaa euroa.
Bürstner, joka on osa Euroopan suurinta matkailuajoneuvovalmistajaa Erwin Hymer Groupia, on myynyt noin 10 200 mallivuoden 2017 matkailuajoneuvoa. Näistä 75 prosenttia on matkailuautoja, ja myös Suomessa matkailuautot ovat olleet Bürstnerin päätuote – Bürstner-matkailuvaunujen tuonti alkoi muutaman vuoden tauon jälkeen vasta tänä keväänä.
840 henkeä työllistävä Bürstner on käynyt vuoden aikana läpi paljon uudistuksia. Saksan Kehlin ajoneuvotehdasta ja Ranskan Wissembourgin kalustetehdasta on uudistettu merkittävästi. Kaikkiaan tehtaisiin on investoitu noin kymmenen miljoonaa euroa.
Bürstner on käynyt muutenkin läpi laajan uudistumisen.
– Meidän oli syytä keskittyä ydinosaamiseemme uudestaan ja parantaa jatkuvasti olemassa olevaa mallistoa uusien mallien lisäksi. Nyt voimme optimoida ja laajentaa synergiaa myös Erwin Hymer -konsernin muiden merkkien kanssa, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Jens Kremer.
Hän on koko yhtiön henkilökunnan kanssa käyttänyt runsaasti aikaa Bürstnerin tuotemielikuvan rakentamiseen. Näin on syntynyt itse asiassa vain yhteen sanaan kiteytyvä kokonaisviesti, #wohnfühlen, vapaasti käännettynä ”kodinomaisuus”.
– Haluamme luoda liikkuville ihmisille uniikin asuintilan, jossa jokainen on kuin kotonaan heti alusta alkaen. Kodinomaisuus-sanaan kiteytyy myös koko Bürstnerin yli 50-vuotinen tarina ja idea, Kremer muistuttaa.